- De les 20 produccions amb participació valenciana que es voran en el festival malagueny, set compten amb ajudes a la producció de l’IVC
- L’audiovisual valencià estarà present en el festival amb sis llargmetratges de ficció, sis documentals i huit curtmetratges
La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, a través de l’Institut Valencià de Cultura, promou la participació dels professionals i les produccions de l’audiovisual valencià en les diverses seccions competitives del Festival de Cine de Màlaga, que se celebra del 6 al 15 de març de 2026.
El director adjunt de Cinematografia i Audiovisuals de l’IVC, Luis Gosálbez, ha destacat “la qualitat i diversitat de les produccions amb participació valenciana que es projecten en el Festival de Màlaga. Un altre any més, l’audiovisual valencià manté una presència molt alta, amb sis llargmetratges de ficció, sis documentals i huit curtmetratges”.
Així mateix ha destacat que, d’estes 20 produccions, “set han comptat amb ajudes a la producció de l’Institut Valencià de Cultura”.
En concret, en la secció oficial de llargmetratges a competició figura Calle Málaga, dirigida per Maryam Touzani i produïda per Fernando Bovaira per a MOD Producciones; Corredora, dirigida per Laura García Alonso i produïda per María Zamora per a Elastica Films.
També participa Pioneras. Sólo querían jugar, dirigida per Marta Díaz de López Díaz i produïda per Kiko Martínez per a Nadie es Perfecto; i Yo no moriré de amor, dirigida per Marta Matute, produïda per María Zamora per a Elastica Films i protagonitzada per l’alacantina Sonia Almarcha.
També figura Después de Kim, dirigida per Ángeles González-Sinde i produïda per Pedro Pastor per a Voramar Films, que va ser rodada en la ciutat de València i compta amb ajudes a la producció de l’IVC.
D’altra banda, en la Secció Oficial Fora de Concurs es presenta Femenino, singular, dirigida per Xavi Puebla, produïda per Carles Pastor per a Gaia Audiovisuals, amb ajudes a la producció de l’IVC. En el repartiment figuren els valencians Sergio Caballero, Carles Sanjaime, Anna Cerveró i Tania Fortea.
Documentals
En la secció oficial de llargmetratges documentals es presenta Un arbre és un arbre, dirigit per Carlos Marques-Marcet i Aleix Plademunt, i coproduït per Rafa Moles i Pepe Andreu per a Suica Films.
En les projeccions especials de documentals figuren Forqué. el oficio de hacer cine, dirigit per Gaizka Urresti i l’alacantí Rafael Maluenda; Back in Time! dirigit per Manuel Bellido i el valencià Sigfrid Monleón; i Mañana seré feliz: Una pel·lícula conversación con Manuel Vicent, dirigit per Luis Alegre i David Trueba, sobre l’escriptor castellonenc Manuel Vicent.
També es presenta Cecilia Bartolomé: tan lluny, tan a prop, dirigit i produït per Giovanna Ribes per a Tarannà Films, amb ajudes a la producció de l’IVC.
En la secció ‘Afirmant els drets de les dones / Dones en escena’ es projecta Pasionaria. Dolores Ibárruri dirigit per la valenciana Amparo Climent.
Curtmetratges
En la secció oficial de curtmetratges de ficció es presenten Angoixa, dirigit per Andreu Fullana Arias i Daniel Ibáñez Rodríguez i coproduït per la valenciana Pegatum Transmedia, i Talk Me, dirigit per Joecar Hanna i coproduït per Lina Badenes i Ana Camacho per a Turanga Films.
També figura Cotton Candy, dirigit per Adan Aliaga, i produït per Adan Aliaga i Miguel Molina per a Jaibo Films, i Carlo d’Ursi per a Potenza Producciones, amb ajudes de l’IVC. El curt està protagonitzat per les alacantines Carolina Diego i Lena Viscaíno.
En Animazine, la secció dedicada a l’animació, s’han seleccionat tres curts de producció valenciana: El aspirante, dirigit per Sam Ortí i produït per Conflictivos Productions, amb ajudes de l’IVC; Marcharse dirigit per Miguel Medrano Malo i produït per Inaudita Films amb ajudes de l’IVC; i Sweet Cabanyal dirigit per Anna Juesas i Sonia Sánchez i produït per Barreira Arte y Diseño. Els tres curts formen part del catàleg de promoció ‘Curts Comunitat Valenciana’ de l’IVC.
En la secció Panorama figura Videoclub 2001, dirigit per Guillermo Polo i produït per Hermanos Polo, amb la participació dels actors valencians César Tormo i Nacho Errando. En la secció oficial de curtmetratges Màlaga competix La hora escrita, dirigit pel malagueny Coke Arijo, produït per Cristina Vivó per a la valenciana Little Frame, amb ajudes de l’IVC. El curt està protagonitzat per Rosana Pastor.
Finalment, dins de la secció ‘5 minuts de cine’, que acull peces de cinc minuts de pel·lícules que estan a punt de concloure la seua postproducció, es projecta Tarántula, un llargmetratge dirigit per l’alcoià Tirso Calero, produït per l’il·licità Carlos Guerrero per a 39 escalones i protagonitzat per Fele Martínez.
