Xàtiva celebra el Dia Internacional dels Museus amb activitats culturals i familiars als museus municipals

Xàtiva celebra el Dia Internacional dels Museus amb activitats culturals i familiars als museus municipals

Les jornades, que tindran lloc durant el pròxim cap de setmana (16 i 17 de maig), inclouran visites guiades, teatre infantil, música en directe i entrada gratuïta als museus.
11 de maig de 2026
.

Carla Maronda

Dijous 14 de maig, s’inaugura una exposició col·lectiva solidària en benefici de l’associació Tus manos son mis manos. Aquesta és la meua col·laboració. L’acte serà a les 19:30 h., a la Casa de Cultura de Xàtiva, després de la presentació del llibre de Carla Maronda ‘El dia en que volví a abrir los ojos’.

Xàtiva ha preparat a més a més, una programació especial per a commemorar el Dia Internacional dels Museus 2026, que enguany se celebra sota el lema «Museus que uneixen un món dividit». Durant el cap de setmana del 16 i 17 de maig, els museus municipals de la ciutat acolliran diverses activitats culturals i familiars amb l’objectiu d’apropar el patrimoni i la cultura a tota la ciutadania. A més, durant estos dos dies l’entrada als museus municipals de l’Almodí i de Belles Arts – Casa de l’Ensenyança serà gratuïta.

La programació començarà el dissabte 16 de maig a les 10.00 hores amb una visita guiada a l’exposició «Equipo Crónica. Crónica de un tiempo», a càrrec del comissari Pablo Camarasa. L’activitat partirà des de l’Espai Cultural Sant Domènec i requerirà inscripció prèvia a través del web de turisme de Xàtiva. Les places estan limitades a un màxim de 40 persones i les inscripcions s’obriran demà dimarts 12 de maig a les 10.00 hores.

Posteriorment, a les 11.30 hores, el pati del Museu de Belles Arts – Casa de l’Ensenyança acollirà un refrigeri amb ambientació musical a càrrec del músic setabense Pau Ortolà, figura recurrent del panorama del jazz valencià i col·laborador habitual de grans noms de l’escena nacional. Per a esta ocasió, oferirà un repertori íntim a piano solo que combina els seus temes preferits del jazz, del pop i inclús cançons tradicionals. Tot des d’un punt de vista molt personal en què la improvisació juga un paper fonamental.

Les activitats continuaran el diumenge 17 de maig amb una nova visita guiada a l’exposició «Equipo Crónica. Crónica de un tiempo», també a les 10.00 hores i amb les mateixes condicions d’inscripció prèvia i aforament limitat.

La jornada seguirà amb una proposta dirigida al públic familiar. A les 11.00 hores tindrà lloc al pati del Museu de l’Almodí la representació de l’obra infantil «L’Australopicuentus», de la companyia Mos Teatre. La comèdia, centrada en el món arqueològic i el pas del temps, tindrà una duració aproximada de 45 minuts. L’entrada serà lliure fins a completar aforament i l’obertura de portes es realitzarà a les 10.30 hores.

En finalitzar la representació, aproximadament a les 11.45 hores, es desenvoluparà l’activitat «Pinta Crònica», una proposta participativa dirigida al públic infantil en què es pintarà una obra de gran format inspirada en l’Equipo Crónica.

El regidor de Cultura, Alfred Boluda, ha explicat que “este cap de setmana estarà ple d’activitats especials per a sensibilitzar el públic sobre la funció social i cultural que tenen els museus”. En este sentit, ha destacat que “enguany volem posar al centre el foment de la col·laboració entre els pobles que aporten als museus”.

Foto portada: Obra de Miquel Mollà

error: Content is protected !!