Espai LaGranja connecta la recerca coreogràfica amb col·lectius de jóvens

Espai LaGranja connecta la recerca coreogràfica amb col·lectius de jóvens

El centre, de l’Institut Valencià de Cultura, organitza sessions amb Vicent Gisbert, la companyia Diedre, i la companyia La Canadiense

  • Estes activitats convertixen el procés artístic en diàleg social i ferramenta de mediació amb els jóvens

Espai LaGranja, centre de recursos per a la dansa i les arts del moviment de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), aprofundix en el seu rol com a espai de mediació en integrar tres projectes que connecten la investigació coreogràfica, la performance i la conversa oberta amb diversos col·lectius de jóvens.

D’esta manera, Espai LaGranja consolida la seua aposta per fer de la pràctica artística una ferramenta d’inclusió, desenrotllament personal i reflexió social i la mediació com a peça indispensable d’esta activació. Les pròximes activitats demostren com el centre no solament dona suport a la creació del teixit professional de la dansa, sinó que transforma els processos creatius en dispositius de trobada i diàleg.

“Per a Espai LaGranja la mediació no és una activitat accessòria; és l’eix estratègic del nostre treball. La mediació amb la joventut ens permet dos coses fonamentals: primer, impulsar l’accés a metodologies artístiques professionals i més important, ens permet escoltar les noves narratives que estan construint els més jóvens”, ha assenyalat coordinador artístic d’Espai LaGranja, Guillermo Arazo.

El projecte d’investigació coreogràfica ‘L’horitzó’, desenrotllat pel coreògraf Vicent Gisbert al llarg de 2025, s’estén a la mediació social amb una sessió especial el 31 d’octubre, d’11:00 a 13:00 hores, dirigida a usuaris del Centre Ocupacional El Renàixer de Burjassot.

Gisbert, el treball del qual busca trencar jerarquies en la dansa i l’ocupació escènica, utilitza este taller per a potenciar la dimensió social i inclusiva de la seua investigació. A través de la improvisació, convida les i els participants a resoldre les activitats des de la seua pròpia imaginació. D’esta manera, Espai LaGranja els dona veu en contextos d’investigació, i amb això demostra que la dansa és un canal d’expressió accessible per a totes les persones.

D’altra banda, Espai LaGranja obri les portes al públic general el diumenge 2 de novembre, a les 17:00 hores, amb la mostra oberta de ‘Buscar el buit’ a càrrec de la companyia emergent Diedre, un treball realitzat amb jóvens de 16 a 25 anys.

La companyia formada per Irene Klein Fariza i Ángel Galán Hernández compartirà el seu procés d’investigació sobre la saturació informativa en el cos escènic, explorant estratègies de desintoxicació mental i emocional a través de la pràctica.

Entenent que tota investigació de component social requerix diàleg, es convida el públic a participar en la conversa, convertint les preguntes generades en una clau per a l’avanç del procés creatiu.

El tercer pilar d’esta línia de programació és el projecte de mediació ‘Com fer burpees’, de la companyia valenciana La Canadiense, que es du a terme els dimarts i dijous de novembre, de 16:00 a 18:00 hores, destinat a jóvens d’entre 14 i 18 anys. Esta proposta forma part de Graners de Creació.

Este projecte entrellaça la investigació teòrica i la creació escènica amb un alt grau de rigor professional. Els participants treballen en la traducció de material textual a llenguatge corporal, prenent com a referències metodològiques el teatre d’Atirohecho i obres fonamentals de DV8 i Pina Bausch.

Utilitzant metodologies de B. Prati o A. Boal, l’objectiu final és fer una peça. Esta iniciativa de La Canadiense (amb la seua experiència en docència i treball amb adolescents) vol dotar la joventut de ferramentes de creació, rigor i un espai per a l’expressió artística.

error: Content is protected !!