Crítica teatral: LES TRES GERMANES – Producció Cia Teatre Micalet (València)

PER FI, TEATRE DEL REPERTORI UNIVERSAL!

Per: Vicent Vila, autor i director teatral

Una vegada més, la Companyia Teatre Micalet demostra el seu nivell artístic i la seua força amb aquesta 35ena producció que la consolida com un dels referents del teatre valencià amb majúscules, amb més d’una desena de reconeixements i un compromís amb la llengua, l’ètica i la formació teatral…
.
La seua maduresa ve avalada per la pròpia experiència de Pilar Almeria i Joan Peris, que una vegada més han sabut reunir magistralment un equip artístic i interpretatiu de gran altura mesclant Intèrprets de diverses edats i característiques i a més han sabut donar a tots el seu moment de protagonisme.

El director del muntatge (Joan Peris) ha partit d’una versió de Juli Disla, que amb aparent simplicitat i respectant el fons de l’obra de Txékhov, dins del moviment del naturalisme teatral, ha aconseguit condensar els quatre actes originals de la peça a només dues hores i a més incloent i respectant tots els moments importants de l’obra.

Un espectacle de gran altura, de nivell i enveja del que hauria de ser un Centre Dramàtic Públic: gran nombre d’intèrprets, escenografia escaient (Eduardo Díaz i Josep Simón), il·luminació perfecta (Jordi Carcelen), vestuari coherent (Isabel requena) i ben realitzat (Pascual Peris) i com ja he dit gran nivell interpretatiu on a banda de les tres protagonistes (Pilar Almeria, Laura Romero i Pepa Juan) hem de remarcar a la resta del magnific repartiment. (Bruno Tamarit, Laura Sanchos, Toni Agustí, Héctor Fuster, Enric Juezas, Guille Zavala, Miguel Seguí i Isabel Requena)

Amor teatral i escènic són adjectius que no solem trobar als escenaris. En aquesta ocasió tot seria poc per a descriure el que hem viscut a l’escenari del Micalet: una vetlada de gran bellesa amb una obra del repertori universal que respecta el caire naturista i simbòlic de l’autor amb una posada en escena actual, sense floritures innecessàries i que resol a la perfecció tots els obstacles del text original com són la diversitat d’espais i èpoques.

De segur que les entitats que col·laboren amb la companyia poden felicitar-se per la gran rendibilitat que trauran de la seua inversió amb aquesta companyia i espectacle.

Fotos de: Santiago Carreguí.
Fotos de: Santiago Carreguí.
error: Content is protected !!