EL CENTRE DEL CARME REB 209.665 VISITANTS ENTRE GENER I JUNY DE 2023 I ACUMULA 1.700.000 VISITANTS

EL CENTRE DEL CARME REB 209.665 VISITANTS ENTRE GENER I JUNY DE 2023 I ACUMULA 1.700.000 VISITANTS

El CCCC va rebre 209.665 visitants entre gener i juny de 2023, amb la qual cosa duplica les visites rebudes en el mateix període de 2022 i quintuplica les de 2015

Es manté com un centre de referència per a la infància i la joventut, amb una mitjana del 44 % de públic de menys de 30 anys

València (13.07.2023). El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) ha aconseguit atraure 209.665 visitants en els primers sis mesos de 2023, xifra que suposa un 54,34 % més que en el mateix període de 2022, i un 450 % més que en els sis primers mesos de 2015, abans de la posada en marxa del nou projecte de gestió del centre amb José Luis Pérez Pont.

L’arribada del director al Centre del Carme ha suposat un creixement constant en el nombre d’exposicions, activitats i visitants, que valida el model de gestió cultural obert a la ciutadania, inclusiu i plural concebut per Pérez Pont.

En 2015, el CCCC va rebre un total de 71.315 visitants —38.098 en els sis primers mesos de l’any—, una dada que va créixer un 250 % amb la implantació del nou model de gestió l’any 2017, amb 182.658 visitants.

En 2018 el centre va assolir la millor dada de visites fins ara, amb un total de 343.284 visitants, una xifra que es podria superar en aquest 2023 si es manté la tendència actual. Després d’un 2019 que va tancar amb 267.898 visitants, van arribar els anys de la pandèmia, en els quals, malgrat les restriccions sanitàries, el centre d’art valencià va continuar amb xifres superiors a les de 2015, amb 126.271 i 167.728 en 2020 i 2021 respectivament. Durant l’exercici passat de 2022, un total de 319.940 persones van gaudir de la programació cultural del CCCC. Així, entre 2016 i 2022, el CCCC va atraure-hi un total d’1.483.698 visitants, que juntament amb els rebuts en el primer semestre d’enguany assolirien prop d’1.700.000.

Després de ser seleccionat en una convocatòria pública, José Luis Pérez Pont es va incorporar a la direcció del Centre del Carme en 2016, apostant per una programació de qualitat, completa i variada per a totes les edats, combinant disciplines i llenguatges de la cultura contemporània, com ara les arts visuals, la dansa, el pensament, l’art urbà, la música, el disseny, el videoart o la ‘performance’, pensats per a activar culturalment les necessitats d’una societat cada vegada més oberta a l’experimentació.

“En aquests set anys, al CCCC hem aconseguit atraure-hi centenars de milers de visitants any rere any, fins i tot en l’època amb més restriccions sanitàries, i ha sigut el centre d’art valencià que millor connecta amb els públics de menys edat, que aconsegueix atendre les necessitats dels diversos grups de població i esdevé un espai de vida quotidiana”, assenyala el director del Consorci de Museus i el CCCC, José Luis Pérez Pont.

Referent per a públic de menys de 30

Segons les xifres d’aquest primer semestre de 2023, el Centre del Carme es posiciona de nou com un referent per a la joventut, ja que 59.165 visitants, un 39,04 % del total de persones que van acudir al centre de cultura contemporània entre gener i juny, tenien menys de 30 anys. Des de la posada en marxa de la nova gestió, el CCCC manté una mitjana del 44 %  de visitants joves, i reafirma així la seua connexió amb els diversos grups d’edat, especialment amb la infància i joventut, a través de propostes contínues dedicades a aquests segments de població.

Connexió amb els públics locals i internacionals

Per lloc de procedència, en aquest primer semestre de 2023, els públics residents a la Comunitat Valenciana van representar el 69,15 % de les visites, amb la qual cosa es confirma, una vegada més, l’atractiu que té el centre per als públics de proximitat i s’acompleix l’objectiu d’acostar la cultura de hui a la societat valenciana. El 7,76 % dels visitants van acudir des de la resta del territori estatal i el 23,09 % van ser visitants internacionals de 115 nacionalitats diferents, cosa que suposa una xifra total de 35.052 persones. El rànquing per països està encapçalat per Itàlia, seguida de França, Alemanya, els Països Baixos, el Regne Unit, els Estats Units, Bèlgica i Ucraïna.

Del total de visitants d’aquest primer semestre de l’any, en van acudir 151.518 a visitar les exposicions, mentre que 58.837 van participar en les diverses activitats que componen l’agenda del CCCC.

Una potent agenda d’exposicions i activitats

Entre gener i juny d’enguany, l’agenda expositiva del Centre del Carme ha oferit propostes que han generat gran interés entre els públics, que comprenen temàtiques i disciplines amb gran protagonisme de la fotografia, el disseny i l’art digital, i des de la denúncia social fins a la prospecció d’un futur possible. 2023 començava amb cinc exposicions en cartell: ‘Jaime Hayon: InfinitaMente’, ‘Escenaris d’un futur proper’, ‘Joan Fuster en el seu temps’, ‘Via líquida’ de Rubén Tortosa, i la mostra sobre la I Ruta d’Art Urbà del València CF.

La mostra sobre Hayon, primera retrospectiva de gran format que té lloc a Espanya sobre l’obra de l’artista, disponible entre setembre de 2022 i març de 2023, ha rebut un total de 130.637 visitants.

Durant el mes de març, el CCCC presentava també ‘Amor a primera tinta’, proposta contemporània vinculada a les Falles de l’artista valenciana Marina Puche, primera dona responsable del disseny de la falla municipal de 2023; així com tres exposicions de fotografia dedicades a tres creadors de primera línia: Cristina de Middel, Miguel Trillo i Ricardo Cases. A l’abril s’obria també ‘Paterna. Memòria de l’horror. Les dones, guardianes de la memòria’, que mostra el treball de la fotoperiodista valenciana Eva Máñez, i la mostra de joieria contemporània ‘Schmuck’. Les últimes incorporacions a les sales del CCCC en els mesos de maig i juny han sigut ‘Biennal 2064’, exposició sobre els efectes de la intel·ligència artificial i els algorismes en la producció cultural; ‘Cultura Online’, la gran exposició col·lectiva i la plataforma en línia amb els cent projectes seleccionats en la convocatòria homònima; ‘València viva i combativa’, la mostra del fotoperiodista Germán Caballero que repassa els moviments socials més destacats dels últims 12 anys a València, i ‘Sport Friendly’, del fotògraf Émilien Buffard, una exposició que visibilitza la diversitat en l’esport.

A més del calendari d’exposicions, el CCCC ofereix una intensa agenda que inclou incubadores de talent escènic, fílmic i musical emergent; concerts, cicles de dansa, arts escèniques en espais no convencionals; projeccions de cinema no comercial, i un innovador programa de mediació cultural amb propostes especialment pensades per als diversos segments d’edat, que s’intensifiquen en els períodes no lectius.

error: Content is protected !!